zondag 10 november 2013

Nailart voor beginners

Heey allemaal,

Het leek me leuk om voor de 'beginners' een simpele nailart te maken.
Ik doe niet alleen een nailart maar ook wat er vooraf gebeurt.

Dit is wat je allemaal nodig hebt.
- Nagellakremover-potje (of gewoon uit een fles)
- Nagelvlijl (ik gebruik hier een glasvijl)
- Nagelborsteltje
- Nagelriemolie
- Bokkenpootje
- Zakdoekje, watje of wattenschijfje
- Nagelverharder
- 2 nagellak kleurtjes
- Stripe tape


Je begint met het verwijderen van je oude nagellak. Heb je geen nagellak op?
doe deze stap dan toch het maakt je nagels gewoon even helemaal schoon.
Ik heb 2 nagellakremover-potjes 1 voor glitternagellak en een voor gewone nagellak
(misschien een handige tip).

Dan ga je je nagels vijlen. Doe dit niet op een zagende manier. Maar ga steeds
een richting uit.


Dan pakken we het nagelborsteltje erbij. Vaak bij vijlen heb je een soort witte
waas rond de bovenkant van je nagel. Dat haal je dus met het borsteltje weg.

Vervolgens gaan we aan de slag met de nagelriemolie. Ga met de sponsapplicator
over je nagelriemen heen. Masseer dit goed in.

Als je dat gedaan hebt dan pak je een zakdoekje (watje of wattenschijfje) en haal
je het overtollige weg.

Ga om het allerlaatste olie weg te halen nog even met je nagels in de nagellakremover.

Breng een nagelverharder aan dit beschermt je nagels tegen verkleuring, maar
versterkt je nagels ook.

Hier heb ik de nagelverharder aangebracht.

Dat was het 'voorafgaande' nu komt de nailart zelf. Breng een kleur aan die jij mooi vindt.
Ik ben voor rood gegaan. Dit is van NYC 224 times square. Lak al je nagels in deze kleur.


Als je nagels zijn opgedroogd (hoeft niet helemaal droog) dan ga je met de zwart
over de helft van je nagel heen. Dit kan ook een andere kleur zijn. Het is maar net wat
jij mooi vind. De zwart die ik hier gebruik is van Maybelline in 677 black out.
Breng de zwart rustig aan zo is de overgang tussen rood en zwart het mooist en heb je
de meest rechte lijn. Probeer zoveel mogelijk van de nagellak wat op je vinger zit weg te
halen met een watten staafje met nagellakremover erop.

En tot slot het stripe tape aanbrengen 1 tip voor als je ook nooit het begin kan
vinden. Doe je stipe tape om het middelste deel van de plakband. Super makkelijk.
Knip de juiste lengte voor je nagel. Het stukje kan beter te lang zijn dat te kort.

Als je het makkelijker vind kun je een pincet gebruiken. Ik heb dit zelf niet gedaan
dat vond ik niet prettig werken. Omdat ik geen vaste hand heb haha. Daarom heb ik
er voor gekozen het gewoon met m'n vingers te doen zo kan m'n hand leunen
op de tafel. Je plakt het stukje stripe tape de rand waar de kleuren overlopen in
elkaar. Neem hier rustig de tijd voor en druk het zachtjes aan. De nagellak kan nog
nat zijn.
* Heb je geen stirpe tape zet dan met een striper een lijntje.

Uiteindelijk is dit je resultaat!
Je kan een topcoat aanbrengen maar het liefst wat ik daar een halve/hele dag mee.
Dan droogt alles sneller want je hebt minder laagjes.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden!

Liefs,
Rosan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten